Thursday, January 28, 2010

A TRIP TO SINGAPORE.

Ni adalah cerita lama. Patut entry ni tahun lepas lagi. Tapi tak berkesempatan plak. Cam la busy sangat, haha. :P. Bulan 12 tahun lepas (17-20/12) aku, Aedy, Fared, Rizal & Shah bercuti kat Singapore. Memang dah lama sangat aku teringin nak pi sana. Akhirnya berjaya gak, alhamdulilah. Bukan apa, aku just teringin nak tengok toys scene kat sana. Kat Malaysia puas dah, hehe. Kitorang pi naik train & stay kat backpackers hostel ja. Tapi puas hati & murah. Train (pi & balik) + hostel (3 hari 2 malam) = +-RM200. Ok la kan? Hostel pun buat mandi & tido ja. Siang memang all out jalan2. Jom layan gambar plak..







Gambar2 kat atas sama ja cam kat Facebook aku. Ada banyak lagi kat situ.

Haul! 1:6 stuff.. nude bodies from BBI & DML.


Royal Hong Kong Police - Emergency Unit (DML). Aku dah review figure ni dalam entry lepas.

My fetish.. gas mask! Haha. :P Both from HT.


Nuclear/Biological/Chemical gask mask with hood from DML.


Shoes.


World War 2 gas mask set from DML.


Tu ja yang mampu aku haul kat sana. Kalu nak ikut nafsu membeli memang sakit la, haha. Nasib baik bleh sabar lagi. Toy shops kat Singapore memang best. Tapi bukan terbaik la pasai aku rasa lebih kurang ja. Barang2 lama pun still bleh dapat lagi. Flea market diorang memang lagi best dari sini (in term of toys la). Macam2 ada & harga berpatutan. Kalu pandai bargain memang bleh dapat harga yang kita nak. Aku memang puas hati. :D

Insyaallah kalu tadak apa hal bulan 8 nanti nak pi lagi. Harap2 kali ni "well prepared", hehe. Until next trip.. ;)

8 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

wah, best siot.
ko dok kat mana beb hotel tu?
nak gi backpaker?

darthmental said...

kitorang stay kat bugis tapi aku tak ingat la nama hostel tu. tapi memang untuk backpackers la. tak salah aku aedy bagitau situ ja hostel yang murah. so kalu nak pi kena booking awal la.

Rockaholic said...

"prepared" wat bro?? mental?? fizikal?? or Ringgit Malaysia?? Hahahaha.. Lenkali bawak byk skit RM, baru ati puas hauling.. kalau idak ati tu tersekat-sekat jerkkk.. hahaha..

The Rebel said...

Ya, mental...i agree with Asrul....u shd tell us more about the backpackers hotel tu. Ada gambar2 tak?

Looks like u guys had fun... :D

darthmental said...

epul: fizikal tadak hal. kena prepare mental & RM ja. mental tu untuk bagi banyak bersabar. wakakaka! :P

darthmental said...

rebel: aku baru teringat bro. nama dia COZY CORNER. ada bilik & dorm. bilik untuk 2 orang. katil double decker. dorm tak salah aku 6 orang kot. location best pasal depan bugis junction & dekat ngan mrt. bawah hostel ada mamak. check out the link.

http://www.streetdirectory.com/asia_travel/travel_sites/whats_nearby/1002/hostel/districts/Bugis/

cowboy75 said...

nanti aku ikut sekali no....

darthmental said...

cowboy: bleh ja bro, hehe.