Wednesday, January 13, 2010

S.A.S (SPECIAL AIR SERVICE).

1st of all thanks a lot to bro Rockaholic pasal "racun" & tolong beli untuk aku figure ni. Memang terbaik! Cukup puas hati, hehe. Dulu aku penah jumpa figure Medicom Special Force Series (MSFS) ni tapi GSG9 ja. SAS & GIGN tak penah jumpa. Ni adalah keluaran tahun 2000. Untuk yang tak tau apa itu SAS, diorang adalah pasukan anti-terrorist UK. Nak tau lebih lanjut sila Google ya. Jom layan apa yang best pasal figure ni..

Gambar kotak aku "curi" dari internet ja. Lupa nak amik gambar. :P

Front.

Back.

Close up. Gas mask with dark lenses. Creepy huh? Hehe.


Magazine pouches are molded.


Boots are molded too but details.


"Arsenal of doom". Check out them weapons! Remington shotgun, MP5K, MP5A2, Browning pistol, flashbang grenades & combat knife. MP5K can be convert to MP5K PDW but the buttstock can't be fold. All 3 buttstocks can be swap. MP5A2 can use the silencer/suppressor.


Accessories: Ladder, hooligan bar, 5 holes hood/balaclava (can fit gas mask), extra hands & watch.


Pamphlet & booklet about SAS. But all written in Japanese, haha.


"Fire in the hole!"











Aku ulang sekali lagi.. cukup puas hati! :) Kalau ada yang kata tak best, you guys should get a CAT scan la, wakakaka. :P Kualiti pakaian & jahitan sangat baik. Base body pun tight & senang berdiri. Cuma aku ja tak berani nak pose lebih2. Gas mask aku tak buka lagi. Headsculpt pun tak tau camna. Nampak agak complicated pasal tali helmet hold skali ngan gas mask. Headset pun sambung ngan Push To Talk (PTT) button & gas mask. So kesimpulannya.. aku malas nak buka, haha.

Cuma weapon ja agak oversize skit.. skit ja. Kalau compare ngan weapon Hot Toys pun saiz lebih kurang ja. Lagi pun ni adalah product tahun 2000, so kira ok la.

Actually Medicom kuarkan 3 version SAS. Aku beli yang 1st version. Lagi 2 ialah SAS 2nd version & SAS Training version. 2nd version lebih kurang ja ngan 1st version & Training version plak guna BDU color hitam.




Who Dares Wins.

4 comments:

Rockaholic said...

Gambar + figure yg menarik = terbaek.. yeah, tak rugi beli barang baek.. nanti aku racun 'baek' lagi yer? hahaha..

darthmental said...

thanks bro. aku memang puas hati btul ngan SAS ni. berbaloi. kot terjumpa yang 2nd version & training version sound ja. sure aku teracun punya, hahaha. :D

The Rebel said...

Mental...kasi bukak la itu facemask!!! Mau tgk bagaimana rupanya...heheh.

darthmental said...

later aku memang nak buka bro. nak tukar helmet ngan hood yang cover gas mask, hehe. nanti aku update.