Tuesday, January 05, 2010

C.I.A OPERATOR.

This is the figure that triggered me back into 1:6 scale toys (aku ada mention pasal figure ni dalam entry yang lepas). Bought this one 3 months back. Hmm, how do i start.. at 1st this set looks kinda cool. But then after assambled.. seems like nothing much. Well, what do you expect from a Very Hot (VH) product. Actually this is my 1st boxset from VH. For RM230 per box, i think it's a bit expensive. Check out the pictures..







Chest rig tu memang pelik la. Dah suma dress in black, tetiba dia color tan plak. Memang pelik. Dah la extra magazine yang provided bukan untuk SCAR (the rifle) pun. Tu M4 punya magazine. Bagi 4 pun tak guna, damn. Side arm is totally crap. Glock dia agak teruk & holster tak fit kat paha. Aku tak tau la kalau memang ada holster camtu. Tapi agak pelik la bagi aku. Getah knee pads dah putus sebelah. Spek mata pun dah patah sebelah gak. Tapi dua2 tu bleh glue balik. :(

Yang ok plak.. aku suka pakaian dia. Baju, seluar, jeans (yup, 2 pants ), cap, snowcap & gloves memang best. Cukup puas hati. Beg, pouch, drop leg & boots ok gak. Body armor pun ada plate kat dalam. :)

Nude body Soldier Story (SS) aku beli kat Ebay for RM70. Memang puas hati. Head sculpt Orlando Bloom dalam Black Hawk Down. That's what i think la, hehe. Tapi bendy hands takda. So beli plak kat Tan SS bendy hands + gloves for RM25.

So damage aku untuk figure ni ialah RM325. Dah bleh beli SS atau DID boxset pun, haha. Overall aku bagi 5/10 untuk set ni. Aku tak rekomen sangat la. Unless korang nak amik parts untuk kitbash (kebanyakan barang VH memang sesuai untuk kitbash). Tapi tu ja yang aku mampu. Buat apa nak komplen lebih2 kan? Huhu. Adakah aku dah serik ngan VH? Tah la. Tak berani nak cakap. Tengok dulu apa lagi upcoming product diorang, haha. :P


*Suma gambar tu sama ja cam kat Facebook & Kg. Pisang. Malas nak amik gambar lain dah. :P

4 comments:

The Rebel said...

Smart gak....tak sangka ada 'masalah' spt yg hg gambaqkan tu....

Takpa bro...experiment jer dgn co2 ni semua..VH ni kira belum otai lagi, so pasai tu la accesories dia belum diperfectkan lagi. Cam aku pun belajar thru the hard way...lepas ni kalau military CONFIRM only DiD....no more crappy 2nd string companies like Soldier Story (kepala kecik) atau Wild Work apa jadah semua....but i guess thats how we learn which co yg produce betul2 good quality..dah pegang, belek2 baru tau...hehe

Btw, aku rasa aku nampak 'Michael Scofield' kalau sekali pandang.....tak pulak nampak Legolas kat headsculpt tu..haha.

darthmental said...

thanks bro. memang set ni adalah eksperimen bagi aku. so far aku baca dalam forum & dengar cerita orang ja. so skang aku dah tau la camna, hehe. tapi aku masih berminat lagi nak beli VH punya NAVY SEAL CQB NEW EDITION. kalu pakaian all black memang racun aku la, hahaha. :P

this year aku nak try company lain plak kot. kalu DID aku tau dah hang & rock memang hardcore, hehe.

Asrul "iLham" Sany said...

cute ar beanie Adidas tuh.
hohohoho

nice.

;-)P

darthmental said...

yup bro. really nice one. antara sebab aku beli boxset ni.. adidas, hehe.