Wednesday, July 29, 2009

BILIK AKU DAH SESAK! IS IT A SIGN?

Ujung bulan lepas aku balik kampung. Bawak skali segala haul yang ada, hehe. Pas masuk ja suma toys baru tu, bilik aku trus jadi sesak! Ada yang kena dok atas lantai ja pasal shelf pun dah penuh. Toys, comics, dvds.. arghh!! Sikit hari lagi bilik aku bleh jadi "Death Star trash compactor", haha. :P Cuba korang tengok ni..





AT-AT, AT-ST, Jawa Sandcrawler, Masterpiece Anakin Skywalker.. ni suma dah kompom dok atas lantai pasal besar. AT-AT plak kalu buka gerenti lagi makan ruang. Dah la snap on. So kena stay MIB la kot, huhu.





Tengok tu.. dah nak cecah siling pun!



Nasib baik ni ja 1/6 yang aku ada. Kalu tak mana nak letak lagi pun tak tau.



Monkeyman & Ann O'Brien( LCBH ) pun kena lepak atas lantai gak.




Koleksi dvd & vcd yang turut serta memenuhkan ruang bilik aku. Tu blum bawak balik yang ada kat umah Putrajaya lagi. Hmm..

Bukan nak tunjuk collection aku banyak( tak banyak pun! ), tapi pasal ruang untuk display dah tak mengizinkan. Kalu aku beli, beli & beli lagi.. nak letak kat mana plak? Unless aku dah ada umah sendiri later, ok la. Suma tu pun kat umah parents aku. Ni yang membuatkan aku berfikir, berfikir & berfikir.. to quit or not to quit? Tu adalah soklan maut untuk suma collector, haha.

Rasanya dah tadak apa sangat yang bleh buat aku teruja cam 1 ketika dulu. Cuma ada beberapa ja lagi yang aku cari, just nak bagi cukup syarat untuk bersara.. kakaka! Aku akan buat "list terakhir seorang collector" dalam entry akan datang. Stay tuned ya.

So guys.. to quit or not to quit? Kalu brani sila jawab! Haha. :P

6 comments:

The Rebel said...

Bro....soalan cepu 'emaih' tu pun dah lama berlegar kat otak aku.

I don't think we'll ever quit, but I believe we can pull the 'handbrake' to our hobby nih! As u know, bila dah tarik handbrake, kereta pun still buleh jalan lagi (walaupun ada bau hangit lepas tu, hahah!)...

To me simple jer, i agree with ur last point.....maybe what we can do is just to find those few yg kita takda...aka 'pelengkap' koleksi. So takda la nak sebat segala2 macam mula2 kita start jadi collector dulu kan? heheh....

I'm saying this based on experience. Earlier in the year aku pun dah ada nekad nak tarik my 'personal handbrake'. Kalau hg notice, aku dah slow down on Kg Pisang's forum....sengaja jer, nak elak dari termakan rachun durjana...:p... And my own effort to trim down my 'gigantic' collection = I think about 1/4 from my collection (those that I won't miss much)were sold in various flea mkts (not Amcorp though) since April just to show myself that I'm serious.....

You can do it bro! (Sorry kalau comment aku ni berjela!hehehe)

darthmental said...

well bro, aku rasa suma collector penah alami dilema ni. memang susah nak quit. cam orang merokok gak( thank god i'm not ).

tapi at least aku dah berjaya slow down. banyak collection dah jual.. walaupun sayang. :( aku just tanak terjebak ngan banyak line. so kena narrow down & focus.

bab "racun" tu 1 hal gak. the best way is.. stay away from this thing called internet! haha. tapi bleh ka? mau jadi gila kalu 1 hari tak layan internet. :P

skang aku nak bagi complete jabba's palace ja bro. pastu a few OT characters. vehicles dah settle. then bleh la bersara. hopefully not "or else" la, haha.

Hajime said...

meh sini aku tulun ko quit...
bak mai AT-AT seketul!
hahahahahaha!

Dash MacBastard said...

Nice collection, man.

darthmental said...

hajime:

haha. at-at ada 1 ja. tunggu nanti kot ada 2 aku bagi 1. :P

darthmental said...

Dash:

thanks bro. :)