Tuesday, November 03, 2009

KAWE GI KELATE. :D

Jap aa.. nak sapu debu & sarang labah2 skit. Maklumlah, dah lama tak jengok sini. Haha. :P

Ok, 19 - 23/10 aritu aku outstation lagi. Kali ni kat Kelantan plak. Pengakuan ikhlas.. tu kali pertama aku sampai Kelantan, haha. :D Stay kat Juita Premier Hotel, Kota Bharu. Rate, bilik & servis = bleh la. 1 lagi pengakuan ikhlas.. Kelantan ok la. Sapa kata tak maju? Kalu asyik tengok "propaganda politik" kat TV1 memang la. Tunjuk kat ceruk kampung mana tah. Takyah kat Kelantan, suma negeri pun ada. But like i said, it's more to political issue. Yang aku kagum ialah iklan2 kat billboard. Suma ada tulisan Jawi! Iklan telefon, kasut, bank.. suma ada. Bleh buat pun kan? So to those-you-know-who takyah kata la takleh nak martabatkan tulisan Jawi. Gambar pompuan kat billboard plak suma pakai tudung. Tu yang aku tengok around bandar Kota Bharu la. Tempat lain aku tak tau. Apa2 pun, Kelantan memang ok. :)

Yang paling best kalu outstation ni ialah bleh haul barang yang dah susah nak jumpa/sold out kat KL. Kenapa? Tak percaya aa? Haha. Check it out..


Captain Needa. Akhirnya berjaya dapat kat Parkson Kota Bharu Trade (shopping complex baru buka). Wave ni tak banyak kat KL. Kalu jumpa pun sure mamat ni dah gone. Kat sana wave ni tak terusik langsung. Siap discount 10% lagi.


Haul yang tak disangka2. Baju Nightmare Before Christmas. Original tu. Beli kat kedai bundle pasar malam Kota Bharu. Aku ingat mesti dalam RM40 - 50 (rate KL) pasal bungkus dalam plastik. Tapi RM20 ja. Terus angkat!


Kat belakang tab ada tulis Jun Planning. Company Jepun yang ada license untuk NBC.


Hasil shopping kat Rantau Panjang plak. Ni memang wajib dah. Kalu pi negeri yang dekat ngan sempadan tak sah la kalu tak beli jeans, hehe. Aku angkat Big E & 501 yang kepala kain.


Yang ni plak aku suka design dia. Crossover Sanrio & A Bathing Ape. Baju siam daa, haha. RM14 ja.




Ni kes kempunan takleh beli sport sandal Teva. Sebelum pergi Rantau Panjang, aku jumpa sepasang Teva kat pasar malam Kota Bharu. Tapi driver opis aku kata kat Rantau Panjang bleh dapat lagi. Banyak choice. Aku pun tak amik la. Tapi sebenarnya kat Rantau Panjang dah pupus sandal Teva tu. Aku tanya suma kedai diorang kata dah lama. Tadak stock lagi. Dem. Keciwa aku. :( So aku settle down ngan sandal Reef ni ja la. RM7.



Haa.. tu ja kot. Next month kalu jadi pi Sabah & Sarawak plak, yeah! Cuti2 Malaysia, haha. :P

2 comments:

Rockaholic said...

Baju bathing Bape & Kitty tu kalau ORI cecah RM400 bro.. huhuhu..

darthmental said...

pergh! nasib baik aku beli siam punya, haha. :P

tapi aku suka design muka half camtu bro. tu yang angkat gak.