Wednesday, November 11, 2009

SESAME STREET IS NOW 40 YEARS OLD.

Yup, dah 40 tahun pun rancangan tu kat tv (10/11/1969 - 10/11/2009). Teringat masa zaman budak2 dulu aku dok tengok. Big Bird, Cookie Monster, Bert, Ernie.. memang layan, hehe. Mak aku pun memang suruh tengok dulu. Dia kata baik untuk English aku. Adik2 aku pun layan gak. Actually rancangan ni sangat educational. Bukan sekadar belajar English, tapi kadang2 masuk gak isu kehidupan. Contoh: diskriminasi terhadap pesakit AIDS, perkauman.. cam2 lagi. Bagi aku memang bagus la untuk budak2.

Sempena anniversary ni, Google buat tribute kat banner diorang. Kalu korang perasan, dari last week banner tu ada gambar character Sesame Street. Comel, haha. Actually aku memang suka banner Google yang selalu tukar ikut perayaan atau ulang tahun. Sangat creative. Aku dah download suma gambar character Sesame Street tu & buat wallpaper, hehe. Kalu berminat, sila klik di sini untuk download. Ni aku bagi sample skit.







Come and play

Everything's A-OK

Friendly neighbors there

That's where we meet




Can you tell me how to get

How to get to Sesame Street

2 comments:

The Rebel said...

Cool! My wife and I pun mmg hardcore gak aahh peminat Sesame Street ni....la ni kami dok ajar our son tgk pulak! Hehehhe...mmg smart google buat banner dia org ikut festive mood nih!

Dulu aku ingat, kalau tak Sesame Street, tgk Electric Company.....lebih krg ahh dua2 ni.....

darthmental said...

memang sangat sesuai kalu hang bagi anak tengok rancangan ni bro. bagus tu. yup, logo google memang best, hehe.

electric company! haha. lama tak dengaq nama tu. :D