Tuesday, October 13, 2009

1:6.. TERJEBAK (KEMBALI) KAH AKU?

Sejak dari pas Raya Posa aritu aku dah teracun ngan CIA Operator keluaran Very Hot (VH). Sebelum ni Navy SEAL CQB (VH) aku berjaya bertahan. Tapi kali ni takleh dah. Memang dari dulu lagi aku suka ngan geng Special Ops ni. Mula la terpikir.. nak layan 1:6 plak ka? Dulu aku dah terjebak, tapi terpaksa hold pasal sebab2 berikut:

1) Tadak geng nak layan skali (kurang racun :P).
2) Barang yang aku cari agak susah nak dapat time tu.
3) Cost yang agak "mencabar" (time tu tak pandai cari yang murah lagi).
4) Clash ngan Star Wars (focus konon).

Tu la alasan dia. Kenapa? Tak percaya? Haha. Setelah berbincang ngan beberapa orang ahli mesyuarat tingkap (yang juga meracun), aku nak hold Star Wars jap & layan 1:6 plak. Tapi aku tak collect suma military la. Just Special Ops & kit bash.

Maka ngan itu.. Project Casual SDU (Special Duties Unit) aku dah diaktifkan semula, yay! :D Sebenarnya dulu aku nak sangat kit bash casual SDU ni. Tapi ada 1 kes, accessories yang aku beli online & pos ke opis hilang! Dem. Aku beli jeans & t-shirt putih yang ada tulis Hong Kong police. Time tu nude body ada 2. Frust punya pasal & ditambah ngan alasan2 kat atas tu, aku jual abis barang2 1:6 aku. Yang simpan cuma 2 figure SDU in complete gears. Tapi bermula dari last week aku dah mula cari semula barang2 tu. Dah haul & pre-order pun, hehe.

Jeans for my casual SDU.

Cargo pants with belt. Already thinking of PMC (Private Military Contractor), hehe.

T-shirt & 1 hole balaclava.

CIA Operator from VH. Dah pre-order. Ujung bulan ni dapat. :D


Pakaian fully sponsored by Adidas? Hmm.. baik beli sebelum VH kena sue, haha.

7 comments:

The Rebel said...

Nice pre order Encik Mental! Kalau aku layan PMC, sudah tentu aku akan PO jgk! Set ni mmg worth it, tgk ajer accessories dia yg banyak tu! You're right, better to get this one before adidas sues VH!

Set tu tak dtg dgn 1:6 nude figure kan? Tkda masalah, buleh source kat amcorp...kui kui kui!

Berapa eh retail price set ni bro? Hg PO kat mana?

darthmental said...

kalu kit bash PMC memang menarik bro. tapi aku pun baru nak belajaq benda2 kit bash ni, hehe.

yup, no nude fig. aku p/o kat v-storebiz.com for rm230.

The Rebel said...

Aha...v-storebiz! Great guys to deal with....best price for 1/6 scale in town!

Smlm pun aku baru deal dgn Tan (salah sorang owner)! heheh...

darthmental said...

yup, harga diorang memang ok sangat bro. harap2 pasni banyak lagi barang diorang bawak masuk.

Rockaholic said...

hahaha... memang dah kena sesangat laaa ni... btw, kit bash adidas tu mmg cun... beli..beli.. dan beli.. nanti aku racun..racun.. dan racun yer???

darthmental said...

dah melarat ni bro. baru pagi tadi beli nude body kat ebay. next week nak amik accessories lagi. jahanam aku camni, hahaha! :P

The Rebel said...

Ramai lagi la yg akan turut menyembur paraquat kat hg lepas ni mental!!