Thursday, February 18, 2010

"TO BE OR NOT TO BE".

Ni adalah lanjutan dari entry aku yang bertajuk Hibernation Mode. Dengan penuh mimpi ngeri aku terpaksa "melepaskan" beberapa koleksi Marvel Legends (ML), Marvel Legends Icons & Legendary Comic Book Heroes (LCBH). Actually ni ja la koleksi LCBH aku. ML & ML Icons yang berkaitan ngan Spiderman dah berstatus "not-going-to-sell-not-in-a-million-years". Same goes to my Star Wars & Alien/Predator collection. But these guys.. i just dunno what to say. Maybe it's hard to say. Bukan dah tak suka, tapi terpaksa. Dr. Doom & Silver Surfer kompom nak jual. Lain tak tau lagi. 2 figure 1/6 casual SDU yang aku kitbash pun nak jual gak. Makin lama pikir makin cam2 result yang dapat. Apa2 pun judgement day adalah hari Ahad ni kat Amcorp Mall. :(



Groupshot kenang2an. Silver Surfer, Dr. Doom, Savage Dragon, Monkeyman, Anne O'Brien, The Darkness, Logan (Wolverine), The Thing, Hulk & Daredevil.







Aku rasa ni adalah dilema yang penah dihadapi oleh suma collector. Memang takleh lari punya dari situasi ni. Nak tak nak, mesti ada yang "terkorban". Kira mangsa keadaan la ni, huhu. Maybe bagi orang lain ada alternate solution untuk situasi camni. Yup, there's always a solution. And i knew it. Tapi kalu melibatkan orang lain memang aku tanak. Sendiri bikin sendiri tanggung la, haha. Bak kata Master Yoda.. "Do or do not. There is no try".


So, until this Sunday.. :(

2 comments:

The Rebel said...

La...awatnya bro? What happened?

Tapi biasa la ni...aku pun banyak kali dah terpaksa let go some of my beloved collection...for whatever reasons. We all have different priorities at different times in our lives!

darthmental said...

nothing big la bro, hehe. dulu aku dah penah hadapi situasi ni. nampaknya kali ni kantoi lagi la. but like you said.. "different priorities at different times".