Monday, August 10, 2009

HASBRO WAREHOUSE SALE( 1-2/8/09 ) - "THIS IS MADNESS!".

Acara yang ditunggu2 oleh kebanyakan toy collectors( yang tau la, hehe ) tiap2 tahun. Bleh katakan every year aku pi ngan geng "the usual suspects".. Aedy, Shah & Jaymie. Cuma this year ada yang MIA.. Suhaimi dah dok kat Arab Saudi, Terence ikut parents dia & Adely datang jengok ja since dia dah fully retired. Tapi kami dah recruited ahli baru, Boyarque & Fared.

Tahun ni barang tak banyak cam tahun lepas. Tapi banyak yang dah kena mark down sampai tahap dirt cheap. Contoh: Indiana Jones basic figure goes for RM5 each! A no brainer. Same goes tu Spiderman Classics: Heroes & Villains & ML: Fin Fang Foom wave, RM12 for each figure. Star Wars tadak apa sangat. Mostly from Legacy & CW early wave. RM15 each. Nahh.. not interested. Transformers? Don't even care, haha. Tapi aku puas hati sangat pasal akhirnya dapat gak Venom & Carnage yang dicari selama ni. Spiderman McFarlane pun dapat gak. Tak expect nak jumpa pun. :D


"My preciousss..."


Spiderman McFarlane.


Iron Spiderman( normal & variant ).



Yang ni aku kena racun ngan Aedy, haha. Lagi pun murah sangat, tu yang angkut gak. Tapi aku amik Indy & askar German ja la.




Ni suma dah tak sabar nak masuk dalam. Just wait to scream their war cry, haha. :P

Situasi yang pelik/tak masuk akal. Last year staff Hasbro tak bagi bawak budak2 masuk. This year diorang bagi parents yang bawak anak masuk dulu plak. What the?! Nampak sangat staff Hasbro tak tau nak control crowd/situation. Argh! Aku memang tak peduli la anak ka, nenek ka.. kalu tersepit, terpijak, tersepak lantak korang la. "Show no mercy for you shall get none". Sapa suruh datang/bawak. Ingat ni tempat picnic kot? Dem.

Masa untuk membahagikan "harta rampasan perang", hehe. :D


Aedy buat final inspection seblum bayar.


Sempat lagi Boyarque amik gambar aku, haha.


Tu diaa.. ni hasil "rampasan" Boyarque & Fared. Actually ada lagi 1 kotak kat seblah tu. :P

Redeyes yang sibuk ngan iPhone baru dia. Zodie plak dah siap pack suma haul.



Ketua Kampung Pisang aka Masarusan & XU juga turut serta "berperang". Tengok tu hasil diorang, haha.

Kesimpulannya kami suma balik ngan penuh kepuasan, walaupun letih. Untuk 1st timer cam Fared & Boyarque, diorang dah rasa camna "kegilaan" orang yang "menggila" kat warehouse sale. Pengalaman tu, haha. Ok then, until next year.. ;D


*Credit goes to Boyarque for all the pictures. Thanks bro.

7 comments:

The Rebel said...

Congrats bro2 sekalian! Aku je yg tak dpt apa2....rasanya aku dah cerita kat Mental pasal experience aku time warehouse sale tu...heheh....

Aku pun tak dok lama time tu, dgn ramai org dok bersin2/batuk2...aku dgn wife aku pun mintak diri awal....

Nak bayar pun tak da selera da mau beratur....punya la ramai org....

darthmental said...

tq bro. kes hang tu memang bleh turn off mood la. sorry for you. insyaallah, next year kita try lagi. combine forces? yeah! :D

boyarque said...

Next year kita bawak team scrum....
sampai ja kat sale tu, "FOR SPARTAAAAAA!!!!"

darthmental said...

haha. rizal bleh jadi king of sparta. :P

darkwing54 said...

woits,rembat 2 tuh mcfarlane spidey,dem.......kalo nak tolak,cari aku dlu,hahahaaa

darthmental said...

haha. spidey mcfarlane tu tak sure lagi nak juai ka tak. tapi iron spidey memang nak juai.

darkwing54 said...

haha,review skit,aku igt nak kumpul 6" spidey peter parker la...kalo reger member2 impom aku,hahahaaaa