Monday, June 15, 2009

MONKEYMAN & O'BRIEN.

Kali ni break jap dari Star Wars universe. Kita layan Legendary Comic Book Heroes( LCBH ) plak. Jom! :D

Monkeyman & O'Brien comic book from Dark Horse Comics. It was created by Art Adams.


Ni adalah 1st BAF aku, Monkeyman from LCBH 2nd Series. Tapi kalu ada Monkeyman kena la ada partner dia skali, Ann O'Brien. Nasib baik ada orang jual 1 set( both of 'em ) pada harga yang murah. So aku blasah la, hehe.


Close up. Mulut bleh buka. Nampak gigi & lidah kat dalam. Memang detail.


Faktor yang membuatkan aku beli figure ni.. check out the articulations( tangan & kaki )! Kagum btul aku. So far memang tadak lagi company yang bleh challenge Toy Biz & Marvel Toys( former Toy Biz ) in term of articulations. Figure diorang memang equal to harga. Sangat berbaloi. Too bad.. "only the good die young".




Figure Ann ok gak. Muka ada likeness cam dalam comic( muka Greek ). Cuma finishing dry brush kat jaket dia cam lebih kurang ja. Abis suma detail kat jaket kena cover.


Ann scale to Monkeyman. Kalu pose side by side memang cun. Cam dalam comic. Overall, aku memang puas hati. Tapi.. Monkeyman aku missing his glasses. Yup, sepatutnya ada glasses( sila rujuk gambar cover comic di atas skali ). Seller kata memang dia buka dari packing tadak glasses. Tadak hal. Benda kecik ja. Bleh custom, hehe.

4 comments:

Rockaholic said...

wahhh, dah layan orang beruk plak?? lepas ni apa plak??
tapi mmg real laa, bab tangan tu yg aku suka tgk. jari sumer bley gerak. superbbb bro.. berbaloi..

The Rebel said...

Toybiz mmg da best! Cuma masa line ni keluar, aku dah 'merajuk' drpd beli toys2 dia org....ada ke pulak Toybiz jadi Marvel Toys, lepas tu TAKDA produce Marvel figures?... :(

darthmental said...

rockaholic:

"orang beruk" ni memang best bro, haha. aku plak suka mighty joe young. dapat murah, tu yang angkut. :D

darthmental said...

The Rebel:

ni suma hasbro punya pasai la bro. depa beli toybiz. pastu angkut skali lesen marvel. kualiti teruk. harga takyah cakap la.