Tuesday, June 16, 2009

THE DARKNESS.

Figure ni merupakan tarikan utama LCBH 2nd Series. The Darkness aka Jackie Estacado adalah dari comic The Darkness, published by Top Cow/Image Comics. Created by Marc Silvestri & Garth Ennis. Dulu aku collect comic ni. Tapi pas asyik dok tukar creative team, terutama pelukis.. aku trus drop. Apa2 pun, jom layan figure dia plak.

Comic The Darkness.


Dari depan, "sayap" dia nampak ok. Tapi kalu dari blakang.. it looks like a big giant spider. Huh? It could've been better if they made it removable.


Close up. Lining kat muka, badan & tangan memang detail. Salute Marvel Toys! :D


Accessories: 2 ekor Darklings. Detail gak binatang 2 ekor ni. Nasib baik tadak yang pakai cap & pegang pistol, hehe.


Ready for action!


Team-up with Darklings.

Satu lagi kejayaan Marvel Toys. Figure The Darkness ni memang puas hati. Kalu aku nak complaint pun pasal "labah2 besar" kat blakang dia tu ja. Lain suma ok. Paling best bagi aku ialah individual finger articulation. Terbaik! :D

5 comments:

The Rebel said...

Best weiii Darkness....wife aku yg minat Silvestri nih! Her fav artist selain drpd Jim Lee. Drpd zaman2 dia still lukis Cyberforce and time dia kat Marvel lagi........

darthmental said...

yezza. silvestri memang best. team-up plak ngan ennis, pergh! tapi tak sampai 20 issue depa dah tukaq artist, huh. cyberforce best gak. tapi crita camtu memang takleh tahan lama. jim lee takyah cakap la, hehe. fav artist aku.. joe mad! :D

The Rebel said...

Yup, I think kebanyakkan org mmg suka Jim Lee....tak sah kalau tak quote nama dia kalau pasal comics 90an dulu!

However bro, all time fav artist aku ialah Alex Ross...walaupun dia actually a comic-painter rather than a comic-artist....tu pasal la segala2 benda berkaitan Alex Ross aku collect...figure, comics, TPB etc....hehe.

darkwing54 said...

ermmm,kne ada sara pezzini nih

darthmental said...

-zuh@ili-:

haha. nak racun la tu. :P

tapi witchblade LCBH kureng skit la.