Tuesday, January 06, 2009

SELAMAT DATANG 2009, SELAMAT TINGGAL 2008, KIRIM SALAM KAT 2007: PART 2.

Sejak 2 3 menjak ni aku banyak haul toys yang dah lama aku cari. Suma toys yang btui2 aku nak, mostly dah dapat. Dari Orchard Road, Singapore sampai la ke Tokyo, Jepun aku haul. Memang puas ati. Happy gila! Tapi.. suma tu orang yang tolong belikan. Kawan2 aku. Aku btui2 berterima kasih kat depa suma. Tanpa depa.. sapalah aku, tanpa toys.. kakaka! :P

But seriously, I really can count on them. They always know what I want. Racun or not, kalu dah toys susah nak dapat.. they just go & grab ‘em. Here I present the Hall Of Fame.

CIRCLE OF FRIENDS.

Aedy.

Aku rasa dia la yang paling banyak haul untuk aku. This guy is a hunter. Dia tau apa aku nak, aku tau apa dia nak. So kalu jumpa ja barang, trus angkat. We used to hunt together way back in ROTS year. It was a crazy time back then, haha.

Rockaholic.

Another bounty hunter from “land of the rising sun”. This guy hunts a lot. It’s like everyday is hunting season for him. Pasai tu la dia bleh jumpa suma barang “baik punya”. Tapi dalam keadaan dia dok tolong beli barang kat aku, dia pun teracun gak. Haha. Apa bleh buat.. once a collector, always a collector. Walaupun baru kenai & tak penah jumpa, tapi dia memang tak berkira.

Boyarque.

Master scalper.. kakaka! Dia ni la antara yang bertanggung jawab bagi aku tarik balik “persaraan”. Sumanya mula ngan Dagobah X-Wing. Pastu melarat balik “penyakit” aku. But actually, this guy also get poisoned by me, hehe.

Danger Mouse.

DM banyak tolong aku amik loose figures kat Ebay US. Pasai aku tadak Paypall, so aku tumpang dia la. Amik banyak barang, bleh save shipping skit. Ok la kan. “Sepakat membawa berkat”, haha. Kalu time dia busy, takleh monitor bid, aku tolong bid. Maklumlah.. lawyer. Banyak gak la loose figures yang aku dapat hasil tag team ngan DM. Murah plak tu.

Tottis.

Haa.. yang ni lain skit. Walaupun dia tak penah tolong beli barang kat aku, tapi dialah yang bertanggung jawab rekomen aku kat Rockaholic. Mula dulu aku segan gak nak kirim barang ngan Rock, tapi Tottis kata dia ok. Hasilnya, kami pun dah jadi kawan skang, hehe. So dia memang layak masuk Hall Of Fame aku. Lagipun dia ni banyak gak tolong aku pasai keta. Aku ni noobs pasai kenderaan bermotor.

Honorable Mention.

Tak lupa gak geng Kg. Pisang. Hangpa suma memang cool( pasai peminat “abang cool”, haha). Hajime, Amuro, XUniverse, JamieGX, Kutet, Darkwing, Redeyes.. ramai lagi la. Salute guys!

Actually aku pun memang nak stop collect toys dah( statement maut ni, haha ). Hopefully this year bleh dapat barang2 yang aku btui2 nak, then I will proceed my retirement.. in peace. :D

“May The Force Be With Me”

4 comments:

Hajime said...

'bersara' lagi?
cool...

darthmental said...

aku yang menaruh harapan.. haha! :P

Rockaholic said...

DEMM!! ko mana bley bersara bro??
I will poison u again and again.. hahaha..

darthmental said...

dem. racun dari jepun yang aku tak tahan ni. kakaka.