Saturday, April 03, 2010

PREDATORS - THE NEW MOVIE.



Kalu tak salah, aku dengar pasal filem ni ujung tahun 2008/awal tahun 2009. Memang excited abis pasal Robert Rodriguez akan guna semula skrip dia yang kena reject dulu. Sure ganas gila nanti, haha. Actually dia dah approach 20th Century Fox tahun 2004 lagi. Tapi skang skrip tu dah tak sia2. Cuma yang aku kureng skit ialah.. director filem ni, Nimrod Antal. Aku ingat Robert yang nak direct tapi dia cuma sebagai producer & penulis skrip ja. Filem Nimrod yang aku penah tengok ialah Vacancy. Tu pun tak abih pasal tertidur dalam panggung, haha. Hmm.. harap kali ni kehebatan Predator dapat dikembalikan. At least bleh cover balik filem AVP:R yang teruk tu.

Cerita kali ni mengenai sekumpulan manusia yang diculik dan ditinggalkan di sebuah planet asing. Diorang jadi cam binatang buruan la. Nah amik. Kat bumi korang memburu/bunuh binatang sana sini sesuka hati. Now it's pay back time, haha( activist mode :P ). Pelakon2 ok gak. Antaranya Adrien Brody (The Piano), Laurence Fishburne (The Matrix trilogy), Danny Trejo (Desperado) & Walton Goggins (The Sheild). Kali ni ada makhluk lain selain dari Predator yang memburu diorang. Sidekick? Diorang ni saja cari pasal ka apa tah la. Predator bleh stand alone. Tambah makhluk lain takut nanti menggangu jalan cerita ja. Apa2 pun kita tunggu bulan 7 ni. Bring back the violent & gory in Predator! Haha. :D


New monster in the movie.


Tag team?


New mask. Yeah! :D

Kali ni gak aku berharap sangat McFarlane Toys amik balik lesen Predator. Aku rasa HT masih ada lagi lesen diorang. Neca pun. Tapi Neca punya Predator memang teruk. Sloppy paint job, kurang detail, articulation tak banyak.. memang teruk la. Dulu pun aku beli AVP:R series 1 ja. Pastu memang dah tak lalu nak tengok. Yang ok pun Alien pasal ada additional articulations. Tapi McFarlane still the best. They produced the best-of-the-best-sir 7 inch scale Predator & Alien from Movie Maniacs series. 'Nuff said. Cuma AVP series ja kureng skit pasal masa tu Mcfarlane dah mula ada problem. Tapi Movie Maniacs tetap terbaik sampai skang. :D Ok, jom layan trailer.



No comments: