Tuesday, March 23, 2010

HOT AIR BALLOONS COVERAGE: PART 2.

Actually kali ni aku excited sangat nak amik gambar belon kepala Darth Vader. Tapi diorang bawak naik belon tu lewat sangat, time Maghrib. Dah nak gelap pun. Fail la digicam aku kalu gelap. Arghh!! Bikin panas betul. Dah la masa sampai tapak pesta belon kepala singa dah naik. Ni suma jam punya pasal. Hadoi.. melepas. Aku target nak amik gambar suma belon yang takda tahun lepas. Nampaknya nasib aku kurang baik la, huhu. Next year kalu ada lagi aku kena datang awal pagi cam last year. Layan ja la gambar belon kepala Darth Vader yang gelap tu. Belon tu detail & menarik. Tapi sori pasal gambar aku tak best, huhu. :(
















Monday, March 22, 2010

HOT AIR BALLOONS COVERAGE: PART 1.

Went there last Saturday. Its totally jam-packed. Way too crowded than last year. Bayangkan aku dari umah (Precint 9) ke tapak pesta (Precint 2) 40 minit! Kuar kul 520, sampai kul 6. Damn. Tapi sapa suruh kuar petang kan? Memang tu time crowded pun. Saja cari pasal, haha. :P So layan ja la gambar2 aku yang tak seberapa ni.














Friday, March 19, 2010

AVRIL LAVIGNE VS. LEONA LEWIS.. WHO WILL BE?

Sapa lagi best? To be fair, bagi aku dua2 ada "power" masing2. Asalnya ni lagu Avril. Memang dia yang tulis pun untuk 3rd album, The Best Damn Thing (TBDT). Tapi somehow kebanyakan orang tau pasal lagu ni lepas Leona cover. Actually aku dah layan lagu ni masa kuar album TBDT dulu lagi (2007). Tetiba terdengar plak versi lain kat radio tahun lepas. Then aku tau yang Leona cover lagu tu. Dia just tukar 2, 3 patah perkatan ja kot dalam lirik. Tapi ada gak orang kata Avril yang cover lagu tu. Yaperdaa.. Apa2 pun aku prefer Avril yang nyanyi (of course la :D). As the original writer/singer, she got all the magics. So.. Avril "will be", hehe.

Jom layan. Pastu korang judge sendiri. :)





Tuesday, March 16, 2010

2ND PUTRAJAYA INTERNATIONAL HOT AIR BALLOON FIESTA 2010.



"It's a bird.. it's a plane.. it's a hot air balloon!"

Yup, they're back. :D


Date: 18 - 21/3/2010.

Venue: Precint 2 (same as last year).

Time: 7 am - 9 pm.


Nampaknya Pesta Belon Panas ni dah jadi acara tahunan di Putrajaya. Sambutan tahun lepas pun sangat menggalakkan. Tahun ni ada 23 jenis belon (pelbagai bentuk) & turut disertai (selain negara kita) oleh negara Jepun, Switzerland, France, Netherlands, Belgium & USA. So datanglah beramai2. Aku maybe pi Sabtu petang kot, hehe. So see you guys there. :D




*Click here for details.

Wednesday, March 10, 2010

HUJAN.. RAIN..

Ada orang kata hujan bawa rezeki. Ada orang kata hujan bawa bencana. Tapi hujan ada cerita dia sendiri. Kadang2 hujan turun mengiringi kesedihan. Tears from the sky. Pouring down with sadness on all the lonely souls in this world. And here i am standing in the rain. Wish to wash it all away. Wish it rain all the time. But as Eric Draven aka The Crow said.. "it can't rain all the time". Or does it? Guess everyday is a sad day since it's raining everyday. Tapi hujan tak turun sendirian. Dia turun dengan kawan2. Hanya orang yang ditimpa hujan yang kesorangan. Keep on raining. At least they can accompany me.


Victims, aren't we all?


Listen.. listen.. listen.. listen..







*Semua text merapu-tak masuk akal-gila di atas adalah hasil imaginasi liar penulis. Tak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang dah mati pasal in the end.. we all gonna die. Everything dies.

Monday, March 01, 2010

FAREWELL. :(

As of yesterday (Sunday 28/2/2010), all my ML, ML Icons, LCBH & 1/6th collection were on sale. Some already sold including my precious Medicom SAS, huhu. Guess i did it this time.. "bersara", hahaha! :P Hopefully next time tak terjebak dah. May the force be with me.



Another groupshot kenang2an. SAS (Medicom), ERT (HT), SDU - Ray (DML), kitbash - casual SDU & Hong Kong CID. Jin Roh (Medicom) not in picture pasal awal2 lagi dah kena jual.

Those were the days.. :(




*Thanks to kawan2 yang tolong aku dapatkan semua toys tu. Jasamu dikenang, hehe. :)

Wednesday, February 24, 2010

I QUIT! :(

Yup, you reading it right. I dunno how many times i've said that "cursed" word. Imran (one of Kg. Pisang boys) already said "2 tahun lepas pun hang kata camtu gak", haha. Actually most of my friends been saying that too. But when the time comes, a man gotta do what he really gotta do. So i say it again, loud & clear.. i quit! Will sell all of my 1/6th stuff starting this Sunday at Amcorp Mall. And that is phase one. 2nd, 3rd & who knows maybe 5th & 6th will come later. That means other toys too.

Hmm.. don't think, just do. Thinking hurts. :( There's a saying in Malay..


"Kalau dah sayang, lepaskan lah. Satu hari nanti kalau bertemu kembali, itu maknanya ia milikimu. Tapi kalau tidak, maknanya ia bukan milikmu. Atau pun yang sebenarnya ia tidak pernah pun menjadi milikmu".


That's what i did 2 years ago. But different situation. It's about my "guardian angel".

:(


Friday, February 19, 2010

"LOOK SIR, DROIDS". :D

Masa tengah browse Rebelscum tadi aku ternampak banner Sideshow. It's Medicom RAH C-3PO & R2-D2. Dah kuar ka? Terus aku klik banner tu. Wow! Aku rasa kagum umpama Ewok yang sedang berpesta. Look at them robots. And i don't think we're doomed. They are so damn good. Arghh!! Jom tengok gambar dulu.




Check out the golden droid. Gold chrome dia memang menarik. Articulation kat neck, shoulders, upper arms, torso, waist, legs, wrists & ankles. Mata ada LED. Paling best ialah silver right leg, hehe (OT fans alert).






R2-D2 memang terbaik. With 2 LEDs (red & blue) & spring loaded center leg. So bleh la nak pose berdiri tegak.



Actually ni adalah hasil collaboration antara Medicom & Gentle Giant. Lagipun tahun ni adalah 10th anniversary Medicom produced barang2 Star Wars. So diorang nak C-3PO & R2-D2 ni jadi terbaik la. Sideshow dah buat pre-order kat website diorang. Sila klik sini. Harga untuk C-3PO ialah USD 199.99 & R2-D2 USD 189.99. Ada brani? Haha. Medicom memang terkenal ngan harga yang mahal, tapi kualiti berbaloi. Aku rasa kompom sold out punya. So sapa2 yang berminat (& banyak duit) sila la p/o ngan segera. Jangan nyesal di kemudian hari. Dah tu plak, takleh beli 1 ja. Pasal kalu ada C-3PO mesti ada R2-D2. Vise versa. Amacam? Hahaha! :P

Thursday, February 18, 2010

"TO BE OR NOT TO BE".

Ni adalah lanjutan dari entry aku yang bertajuk Hibernation Mode. Dengan penuh mimpi ngeri aku terpaksa "melepaskan" beberapa koleksi Marvel Legends (ML), Marvel Legends Icons & Legendary Comic Book Heroes (LCBH). Actually ni ja la koleksi LCBH aku. ML & ML Icons yang berkaitan ngan Spiderman dah berstatus "not-going-to-sell-not-in-a-million-years". Same goes to my Star Wars & Alien/Predator collection. But these guys.. i just dunno what to say. Maybe it's hard to say. Bukan dah tak suka, tapi terpaksa. Dr. Doom & Silver Surfer kompom nak jual. Lain tak tau lagi. 2 figure 1/6 casual SDU yang aku kitbash pun nak jual gak. Makin lama pikir makin cam2 result yang dapat. Apa2 pun judgement day adalah hari Ahad ni kat Amcorp Mall. :(



Groupshot kenang2an. Silver Surfer, Dr. Doom, Savage Dragon, Monkeyman, Anne O'Brien, The Darkness, Logan (Wolverine), The Thing, Hulk & Daredevil.







Aku rasa ni adalah dilema yang penah dihadapi oleh suma collector. Memang takleh lari punya dari situasi ni. Nak tak nak, mesti ada yang "terkorban". Kira mangsa keadaan la ni, huhu. Maybe bagi orang lain ada alternate solution untuk situasi camni. Yup, there's always a solution. And i knew it. Tapi kalu melibatkan orang lain memang aku tanak. Sendiri bikin sendiri tanggung la, haha. Bak kata Master Yoda.. "Do or do not. There is no try".


So, until this Sunday.. :(

Wednesday, February 17, 2010

KARNIVAL WOW! PUTRAJAYA.

Tarikh: 20 & 21/2/2010 (Sabtu & Ahad).
Tempat: Tapak Pasar Tani, Presint 2.



Nampaknya ada pertambahan acara tahun ni, Big Boys Toys aka Auto Saloon/Motor Show. Sesetengah orang & pihak media kata konsert adalah tarikan utama karnival ni. Nahh.. i prefer the hot air balloon. Masa tahun 2009 dulu aku tengok memang layan (sila rujuk label event aku). Karnival ni memang sesuai sangat kalu korang nak bawak family tengok. Kaki fotografi plak wajib datang. Aku jamin korang puas hati. So datanglah beramai2 (promosi free untuk PJH, haha. :P).

Aku gak yang takleh pi. Sabtu malam ada wedding cousin kat Tasik Titiwangsa. So petang dah kena ada sana. Damn. Kalu ada pilihan memang aku pi Karnival tu la. Tapi dah family aku pun pi, terpaksa la. Kesimpulannya.. aku melepas nak buat coverage event kali ni. :(

Sunday, February 14, 2010

BLACK DOG BONE - RELAX.

Jom relax! :D

"Setengah abad membujang
Mahu kahwin tangguh2
Bukan soal tidak laku
Itulah relax namanya
Relax.. relax.."

Hahaha! Memang tak bleh blah punya lirik. :P Layann..


Friday, February 12, 2010

EVANESCENCE - TOGETHER AGAIN.

Ni bukan lagu dari album baru pasal bila tah album baru diorang nak kuar. Hopefully tahun ni la pasal aku dah rindu sangat ngan Amy Lee ni, hehe. ;) Ni adalah lagu untuk charity mangsa gempa bumi Haiti yang Evanescence team-up ngan United Nation. Asalnya lagu ni adalah untuk filem Narnia yang 1st. Tapi director kata dark sangat tu yang takleh masuk dalam album soundtrack. So Evanescence simpan ja lagu ni. Pas kejadian gempa bumi kat Haiti, Amy Lee announced yang diorang akan release lagu ni untuk download & hasil kutipan adalah untuk mangsa gempa bumi tu. Sungguh aktivis. Aku suka, haha. :D Korang bleh download lagu ni kat website diorang --> Evanescence.

Artwork yang Amy Lee buat untuk lagu ni. Nice.


Thursday, February 11, 2010

NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS - TOMY DISNEY MAGICAL COLLECTION.

Aku beli ni 2 minggu lepas kat Fantasy Toys (Low Yat). Loose dalam baggie for RM5 each. Dirt cheap! Pasal tu la aku beli, hehe. Dah lama cari Jack normal version ni. Yang Santa version banyak. Sally pun selalu jumpa. So kali ni aku takleh lepas. Lagi pun murah sangat kan? Mana nak dapat harga camtu. Retail for carded is RM19.90 each. Tu pun cam aku kata, tak penah jumpa Jack normal version. Maybe awal2 lagi dah kena belasah kot.

Jack Skellington.


Sally.


Zero.



Series ni dah lama kuar. Tak ingat plak tahun bila. Kalu carded Jack ada base, pagar & rumah anjing (Zero punya). Asal ada cross atas rumah Zero tu. Aku dah potong. Sally plak ada base & Zero. So complete set tu aku dapat hanya RM10. Happy! :)


Contoh carded figure.


*Figure ni aku beli masa belum hibernate lagi. So pasni memang tadak haul baru dah. Review apa yang ada ja, huhu.

Tuesday, February 09, 2010

HIBERNATION MODE.

Ni bukan kisah laptop aku hibernate tapi aku yang hibernate, huhu. Lately financial aku agak goyang. Rasanya sampai bulan 3 ni kot. Pastu baru bleh recover balik. Tak la kritikal sangat tapi dah sampai tahap berjaga2. Nampaknya suma aktiviti haul akan jadi hold, haha. So harap2 tadak apa yang berjaya meracun aku masa tengah hibernate ni. At least until this April. Kalu kantoi gak memang sakit la. Nasib baik la dah 2, 3 barang hot aku berjaya elak (ngan rasa penuh nightmare) termasuklah SS CIA SAD Night Ops Version 2, huhu. :( Dah tak mampu nak buat camna kan? Insyaallah kalu ada rezeki lebih later aku angkat. Tapi buat masa sekarang, like i said.. everything will be put on hold.

Is this means that i can no longer browse any toys related website/blog & no more "mallrats" at Amcorp on Sunday? Arghh!! I'm doomed! Hmm, lepak kat Amcorp hari Ahad bleh kot. Kalu tak mana lagi aku pi kan? Lagi pun 28/2 ni aku dah booking table. So memang kena pi gak. Ok, lepak kat Amcorp dikecualikan.. as long as tak kena racun, wakakaka! :P

Conclusion: No more toys for me until this April. Deal with it! :(

Wednesday, February 03, 2010

NEW STUFF FROM GALAXY FAR, FAR AWAY.

Didn't pay much attention to the Star Wars hype lately. But as a fan, i still have to dig around around for news. So what's in for me this year? Hmm.. Ultimate AT-AT? Luke's Snowspeeder? Nahh.. been there done that, haha. Already happy with my POTF2 AT-AT & SAGA Rogue 2 Snowspeeder (which both still in box :D). But i've been drooling over the new Cloud Car. So far there's only 1 Cloud Car relesead, which is the vintage. Been waiting for this one since Hasbro came out with OTC Cloud Car Pilot way back in 2004. Guess i'm gonna fall for this one & finally can open my MOC Cloud Car Pilot, hehe.




Can split into 2. Nice! :)


The other offering from the Galaxy Far, Far Away that i've been drooling over (which i think you fanboys out there also did, haha) is the new Animated Slave Leia Maquette. I already got the 1st one which is Princess Leia & R2D2 (bought in 2006). Now that's make me thinking.. should i get this one too? It's Slave Leia. Who don't want? Haha. :P Check out the princess in her glory.






Thinking.. thinking.. dying.. dying.. hahaha! :P