Tuesday, April 21, 2009

AT-AT DRIVER.

Siri: SAGA 2006.
Tahun: 2006.
Harga: RM33.90.


Aku penah baca komen kat Rebelscum pasal figure ni.. "this is the gem of the set". Memang btul komen tu. Aku sokong sangat. Check it out..





The best AT-AT Driver.. detail & movie accurate. Articulation tak hebat, tapi sesuai la. Since when we see they're in action right? Dok kat dalam AT-AT tu ja, hehe. Tengkuk, bahu & lutut ball-jointed. Tapi movement kepala limited skit pasal ada hose/tube kat helmet tu.



Close up. Helmet & electronic device kat chest plate dia memang detail. Helmet lonjong ke depan skit. Tu yang membuatkan dia movie accurate. Aku suka! :D



Accessory: 1 standard issue blaster.



Pose bersama AT-AT Driver POTF2( exclusive with AT-AT ). POTF2 version is a bit taller. Color boots pun salah tu, hehe.

Skali lagi aku sokong komen Rebelscum. Figure ni memang best & berbaloi. ;)

Monday, April 20, 2009

DEATH STAR TROOPER.

Siri: 30th Anniversary Collection( TAC ).
Tahun: 2007.
Harga: RM33.90.



Juga dikenali sebagai Imperial Soldier. Kalu korang perasan, diorang ni bersepah kat dalam Death Star. Merata tempat ada. Pasal tu la nama Death Star Trooper kot, haha. So far ni adalah figure yang terbaik( banding ngan POTF2 ). Sesuai untuk army builder.






Articulation best. Tengkuk, bahu, siku & lutut ball-jointed. Lain suma standard. Tangan bleh grip blaster ngan elok. Kaki tak leh ke depan sangat pasal kena limit ngan baju. Helmet bleh buka.


Close up muka. Biji mata suma pandang atas pehal tah. :?



Close up holster yang melekat kat baju. Tak hanging cam Stromtrooper. Dah la terbalik. Tengok blaster tu dok camna.



Accessories: Standard issue blaster & helmet.



Scandal Death Star? Juno Eclipse ngan orang bawahan dia, hehe. :P

Tuesday, April 14, 2009

THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS - COLLECTOR'S EDITION.

Kalu korang kaki movie, sure penah dengar tajuk tu. Tak penah? Then you're not kaki movie enough, hehe. Alaa.. kalu tak tau pasal movie tu pun, sure penah tengok merchandise dia punya. Merata tempat ada. Pi ja mana2 pasar malam, sure jumpa Jack Skellington, haha. :P Aku baru beli dvd ni Ahad lepas. Actually dah lama nak beli, tapi asyik dok tangguh ja. Tapi yang ni berbaloi pasai digitally remastered( released August last year ). Color lagi terang & bunyi lagi jelas. Save the best for last huh. ;)


Jangan terpedaya ngan kotak tu pasai yang tu Blu-Ray. Aku beli Dvd 9. Tapi "kedai lanun" yang aku beli tu bagi kotak tu gak. Nice. :D

Basically ni crita pasal Jack Skellington yang bosan ngan sambutan Halloween yang sama tiap2 tahun. So dia pun nak cari kelainan. Tetiba terjumpa cam portal ke Christmas Town. Kat sana la dia nampak sambutan Christmas yang penuh ceria & berwarna-warni. Jack pun balik semula ke Halloween Town( tempat tinggal dia ) untuk ceritakan pada suma orang.. err, monster. Pastu dia suruh "3 budak nakal" untuk kidnap Santa Claus pasal dia nak jadi Santa plak tahun tu.

Then enter Sally( every man wants her, every woman wants to be her ). Sally dah lama suka kat Jack. Dia rasa ada sesuatu yang tak elok akan berlaku hasil dari rancangan Jack. Tapi Jack tetap proceed. Dia pergi suma rumah untuk bagi hadiah pada malam Christmas. Tapi.. suma hadiah yang dia bagi takleh diterima oleh manusia. Ada ka bagi kepala orang mati sebagai hadiah, haha. Then, polis mula memburu Jack. Kat Halloween Town plak, Oogie Boogie( villain in the story ) nak bunuh Santa. Sally datang nak tolong, skali ngan Sally kena tangkap. Jack plak kena tembak ngan meriam polis. Dia nyesal ngan apa yang dia buat.

So Jack balik semula ke Halloween Town untuk betulkan keadaan. Dia nak hantar balik Santa. Sampai sana, Jack terpaksa berdepan ngan Oogie untuk selamatkan Sally & Santa. As always, hero mesti menang la. Hehe. Santa selamat balik semula ke Christmas Town. Jack plak lives happily ever after ngan Sally. The end.


Jack, Sally & Zero.






Ok, lagi 1 sebab aku beli dvd ni ialah.. Amy Lee nyanyi lagu Sally's Song dalam soundtrack movie ni. Yeah! Check out the video..







Sally's Song. Taken from the soundtrack.





Need anymore reason? Hehe. ;D

Monday, April 13, 2009

EMOSI YANG TERGANGGU & LAIN2. :(

Mood tak berapa baik sejak dari kemarin. Just when i thought i'm feeling super happy every Sunday. Can't exactly point out what went wrong. But something definitely wrong. Well, maybe it's just me. As always la, bagi orang lain memang tadak apa. Suma ok ja.

Kadang2 buat baik ni rasa cam tak berbaloi. Nak buat jahat tak reti plak. So.. carry on ja la. Maybe orang lain look at the big picture only. Benda2 kecik ni suma orang buat tak tau. Tapi depa tak tau orang cam aku ni la yang dok kutip benda2 kecik, then put it all back together untuk jadikan big picture tu. Besa la, kalu dah buat benda2 kecik sapa nak heran. Sedih aku. Lately aku asyik rasa sedih ja.. or maybe as always. :(

Aku dah konpius. Keputusan yang aku buat terpaksa pikiaq untuk suma pihak. Tapi suma pihak tu pikiaq pasai aku ka? I'm tired already.. dead tired. Kalu nak layan suma orang elok2 memang tak terlayan. Kita bukan bleh bagi suma orang happy. Tapi camna kalu nak bagi diri sendiri happy pun orang lain kacau? Kadang2 rasa cam nak jadi kejam.. walaupun memang ada gak aku buat. Tapi kejam aku ada alasan. Alasan aku cukup kukuh. Alasan yang memang orang lain tak peduli pun. Pasai tu la aku terpaksa jadi kejam gak kadang2. Tapi kejam aku ni kecik sangat nak dibandingkan ngan kejam yang orang lain buat kat aku, walaupun bagi depa tu suma tadak apa pun. Comparison dia.. umpama saiz Death Star ngan Jawa( still in geek mode walaupun mood tak baik ). Hmm.. tah la. Pikiaq banyak2 pun tak guna gak. Apa yang tak guna? Sapa yang tak guna?



I just wanna scream and lose control
Throw my hands up and let it go
Forget about everything and runaway, yeah

I just want to fall and lose myself
Laughing so hard it hurts like hell
Forget about everything and runaway, yeah


*Avril Lavigne - Runaway.

Friday, April 10, 2009

EVANESCENCE - THE MAKING OF..

Jom layan video clips plak, yeah! Ni nak intro skit pasai salah 1 rock band favourite aku.. Evanescence. Aku terpikat ngan band ni masa dengaq lagu Bring Me To Life dari OST Daredevil( tahun 2003 ). Pastu terus cari cd( Fallen ). But it's My Immortal that got me hooked up with them. Amy's voice is so beautiful. Aku dah "jatuh cinta" ngan Amy Lee pasai lagu tu, kakaka.



Evanescence is an American rock band founded in Little Rock, Arkansas in 1995 by singer/pianist Amy Lee and guitarist Ben Moody. After recording two private EPs and a demo CD named Origin, with the help of Bigwig Enterprises in 2000, the band released their first full-length album, Fallen, on Wind-up Records in 2003. Fallen sold more than 15 million copies worldwide and helped the band win two Grammy Awards. A year later, Evanescence released their first live album, Anywhere but Home, which sold more than one million copies worldwide. In 2006, the band released their second studio album, The Open Door, which sold more than four million copies. The band has suffered several line-up changes, including co-founder Moody leaving mid-tour in 2003, bassist Will Boyd in mid-2006, followed by guitarist John LeCompt and drummer Rocky Gray in 2007. The later two of the changes ultimately led the band to be on hiatus with only temporary replacements sought in order for the band to finish touring.


Info kat atas tu aku copy paste dari Wikipedia ja. Kalu nak details, klik link kat bawah ni..

>click here<


The making of Good Enough.





My favourite video. Amy main piano solo. Ohh.. ;)


The making of Lithium.





Amy berendam sakan. Berdarang idung! :P


The making of Sweet Sacrifice.





Bulu mata tuu.. O_O


Haa.. amcam? Aku memang suka tengok aksi2 Amy dalam video the making tu, hehe. Kalu ada chance, hangpa tengok dvd concert depa.. Anywhere But Home. Memang layan. Aku ni jenis suka tengok aksi2 backstage & bloopers.

Gothic babe rules!

Monday, April 06, 2009

PARTNERS IN CRIME. :P

Start dari Ahad lepas, aku & Aedy dapat rakan kongsi baru.. Boyak & Danger Mouse. So skang table kat Amcorp dah split 4 orang. Save skit. Pasni "keahlian" dah ditutup. Sebarang surat menyurat takan dilayan, haha. :P Bukan apa, cam aku slalu kata.. i like to keep my circle small. The smaller, the better. Memang btui orang kata, "2 heads are better than one". Aku setuju. Tapi aku tak la mau sampai 10 kepala. Ni bukan bisnes juta2. Not even ribu2 pun. Just for us to have some fun, meet new friends.. things like that, as a collectors. Duit memang la nak kan? Ada untung, alhamdulillah. Tadak untung, cuba lagi. No pressure at all. Apa2 pun, welcome abort guys. :D



Tu diaa.. ramai kan customers kami? Haha. Actually tu suma budak2 Kg. Pisang. Besa la, tiap hari Ahad Amcorp memang dah jadi port collectors pun. Since kemarin aku nak pass free gift yang Rockaholic bagi kat budak2 forum, tu yang makin ramai & kecoh. Abih suma "kasi pecah", haha. Anyway, thanks a lot for coming guys.


Cheers. ;)

Friday, March 27, 2009

SAJA SAJA.. LAGI. :P

Tetiba rasa nak update, hehe. Ni ada lagi gambaq2 dari 1st Putrajaya International Hot Air Balloon Fiesta 2009. Layan! :D



Ni kat platform nak naik Cruise Tasik Putrajaya. Tapi bukan sampan tu la. Ada bot lain color putih. Sapa2 besa lepak situ sure tau punya.



Aku pun tak tau pasai apa aku suka spotlight ni, haha. :P





Monument kat tepi tasik. Aku suka! ;)



I was there, yay!


Bleh masuk dalam bola tu. Pastu golek2 sampai pening.



Aku pun tak tau apa yang bestnya dok golek dalam bola tu. D'uh.

That's all. Thanks.

:)

Tuesday, March 24, 2009

WAJAH BARU!

Ahad lepas table aku & Aedy dapat make-over. Yang baru ialah.. table cloth! Haha. Dulu table cloth kami( Cikgu Hedda yang sponsor ) singkat & tak cover abih table. Dah 3 4 kali kena sound ngan Siti & kuncu2nya( depa ni la yang dok handle booking table kat Amcorp Mall ) pun. So last week kami decided nak "bertukar". Ni lah dia table cloth baru yang dibeli kat Kamdar Putrajaya. Color maroon lagi tu. :D


Tu dia.. cantik kan? Paling best masa table sebelah kami kena sound ngan Siti, dia jadikan table cloth kami sebagai contoh. Wakakaka. So skang dia takleh sound kami lagi la. Kebetulan plak last week banyak barang pasai Danger Mouse & Boyarque join forces. Orang pun ramai gak that day compared to 2 3 weeks back. Alhamdulillah, sales ok gak.


Tengok tu.. ada sorang penduduk Cybertron sesat kat Mos Eisley Cantina. Barang2 Transformers tu dia punya la.

"we don't serve your kind here"

Hahaha! :P

Monday, March 23, 2009

SEHARI BERSAMA BELON UDARA PANAS.

Haa.. baca tajuk tu betui2. Sehari! Dari kui 830 am sampai 900 pm aku, Aedy & Raflis lepak situ amik gambaq. Well, technically 12 hours ja. Tapi kalu dah dari matahari terbit sampai terbenam, kira sehari la kan? Haha. Eh, lupa plak.. sebenaqnya kami layan 1st Putrajaya International Hot Air Balloon Fiesta 2009. Mula dari 19/3 sampai 22/3. Kami pi hari Sabtu. Aku jadi host/tour guide untuk Aedy & Raflis since depa dari PJ, haha. Detail pasai event tu bleh tengok kat website bawah ni..

>click here<

Ok, ni ja gambaq2 aku bleh share kat sini. Actually banyak lagi. Aku guna compact( Nikon Coolpix 2200 ), so kualiti dia camni ja la. Ni yang membuatkan aku bertambah "gila" nak beli DSLR. Arghh!! Takpa.. coming soon tu, hehe. Anyway, enjoy the pictures. :D
















Thursday, March 19, 2009

AKU BAKAL JADI PAK LONG, YAY! :D

Semalam tepat kui 10.09 pm, aku terdengaq bunyi..

"help me Obi Wan Kenobi, you're my only help"

Ahh.. ada sms. Dari adik aku.

"Tahniah2. Anda akan mnjadi paklong dalam 8blan dri skrang :)"

Haha. Finally.. aku akan dapat anak buah! :D Congrats sis. Tahniah gak untuk abah & mak aku pasai bakal dapat cucu pertama. Nampaknya ahli keluarga aku akan bertambah lagi, hehe. Apa2 pun aku tumpang happy. Dalam aku dok wish congrats kat family, sempat gak depa kenakan aku balik.

"Hakhakhak nak anak buah abg mie lak. Chaiyok2! :)"

"Tq2.. haha.. anak sdiri bila plak?"

Wakakaka! Actually soalan bila nak kawin tu tak relevan lagi ngan aku. Calon pun tadak nak kawin camna kan? Haha. Hmm, later2 ada la kot. Or maybe aku dah serik. Tah la. Mak aku skang dah jadi matchmaker agency untuk aku plak. Abis suma dia nak introduce kat aku. Tu blum kira dia team-up ngan Mak Ngah, Mak Teh & kawan2 dia lagi, haha.

Whatever it is, aku happy sangat hari ni. :D

Friday, March 13, 2009

COMIC PACKS: ANTARES DRACO & GANNER KRIEG.

Ni haul aku Ahad lepas. Thanks to Aedy pasal tolong beli & bagi aku hutang dulu( hutang lagi! :( ). Walaupun aku dah focus kat Original Trilogy( OT ) skang, untuk Sith & some Expanded Universe( EU ) characters ada pengecualian. Hehe. Tapi yang ni bukan Sith, bukan Jedi. Ni adalah Imperial Knights. Diorang kira kat tengah2 la but loyal to the Emperor. Kalu korang nak tau lebih lanjut pasal Imperial Knights, klik link kat bawah. ;)

>click here


Nak tau pasal apa aku beli Comic Packs ni? Haa.. ni la pasal dia..


Gambar kat atas tu adalah Sigel Dare( female Imperial Knights ). Cun kan? Hehe. Figure dia bakal kuar tahun ni gak. Maka dengan itu, complete lah Imperial Knights berdasarkan cover comic Star Wars: Legacy #6. Sila refer gambar kat bawah plak.


Buat masa ni aku tak plan lagi nak buka figures tu. So takleh nak review la. Sorry ya. Maybe pas dapat Sigel Dare nanti bleh buka kot, hehe.

*Cerita Star Wars: Legacy adalah lepas zaman Darth Vader. Pasal tu la dia dalam kategori EU.